Wycieczka do Krakowa /klasa IG/

Wycieczka do Krakowa

W dniach 18-21 kwietnia 2016 roku klasa I gimnazjum wyjechała na wycieczkę do Krakowa.

Po długiej  podróży pociągiem dotarliśmy do hostelu „Trzy Kafki” znajdującego się na starym mieście nieopodal Uniwersytetu Jagielońskiego. Już pierwszego zwiedziliśmy podziemne muzeum  archeologiczne. Drugi dzień wycieczki to wizyta na Wawelu.  Komnaty królewskie nie mają już przed nami tajemnic. W wawelskiej katedrze mogliśmy skonfrontować wiedzę teoretyczną z historii z praktyką. Żeby mieć w życiu szczęście, na wszelki wypadek, dotykaliśmy serca Dzwonu Zygmunta. Następnie ruszyliśmy na podbój Krakowa.. Widzieliśmy m.in. Teatr im J. Słowackiego, Barbakan, Sukiennice, Kościół Mariacki. Obejrzeliśmy również słynny ołtarz Wita Stwosza i wysłuchaliśmy hejnału z Wieży Mariackiej. Nazajutrz udaliśmy się do Kopalni Soli w Wieliczce. Wszyscy byli zachwyceni kaplicą bł. Kingi – patronki górników. Jednak najważniejszym punktem wycieczki była nieograniczona możliwość zlizywania soli ze ścian podziemnych korytarzy kopali. Wieczorem odwiedziliśmy żydowską dzielnicę Krakowa – Kazimierz. Ostatniego dnia, przed wyjazdem pożegnaliśmy Rynek Główny i Sukiennice. Niestety trzeba było wracać i wieczorem wpadliśmy wprost w ramiona stęsknionych rodziców.