PROJEKTY FRSE – Erasmus+ Fundacja Rozwoju Społecznego FERS
- STO 1
- PROJEKTY FRSE – Erasmus+ Fundacja Rozwoju Społecznego FERS
Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”

Zespół Szkół Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Białymstoku uzyskał dotację z Unii Europejskiej na projekt „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej” ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS).
Tytuł projektu: 4 aktywności dla zrównoważonego rozwoju naszej szkoły
Projekt realizujemy, aby wzmocnić potencjał nauczycieli oraz uczniów, a także żeby wprowadzić innowacyjne rozwiązania w Zespole Szkół STO w Białymstoku. W projekcie planujemy:
- Szkolenie kadry (kurs języka angielskiego) – 7 osób – Irlandia – Dublin
- Job shadowing (obserowowanie innej osoby podczas wykonywania pracy) – 4 osoby – Portugalia – Gondomar
- Job shadowing (obserowowanie innej osoby podczas wykonywania pracy) – 4 osoby – Hiszpania – Torrent
- Grupowa mobilność uczniów – 6 osób – Hiszpania – Torrent
Organ prowadzący: Społeczne Towarzystwo Oświatowe Samodzielne Koło Terenowe Nr 171 w Białymstoku
Realizator: Zespół Szkół Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Białymstoku
Data rozpoczęcia: 22.12.2023
Data zakończenia: 21.06.2025
Czas trwania: 18 miesięcy
Dofinansowanie projektu z UE: [ 149 487,51 PLN ]
Dofinansowanie projektu z środków budżetu krajowego: [ 31 665,56 PLN]
Łączna kwota przyznana: [ 181 153,07 PLN ]
#FunduszeUE # FunduszeEurepejskie
Nasz drugi wyjazd szkoleniowy. Course and training in Dublin!
Nasi nauczyciele przedmiotowi wyjechali na kurs języka angielskiego do Dublina w ramach wsparcia finansowego z Funduszy Europejskich Rozwoju Społecznego (FERS) w ramach projektu: 4 aktywności dla zrónoważonego rozwoju naszej szkoły.
- Mobilność numer 1: Courses and training
- Termin: 16.02-22.02.2025 r.
- Miejsce: Dublin, Irlandia
- Uczestnicy: p. Marek Józef Onoszko, p. Paweł Brzosko, p. Mariusz Łupiński
- Realizator: Zespół Szkół STO Białystok
- Szkolenie w zakresie języka angielskiego kadry pedagogicznej.
Zadanie: organizacja kursów w zakresie języka angielskiego
Cel:
– rozwój kompetencji językowych nauczycieli wybranych wg kryteriów zawartych w regulaminie rekrutacji
– wzmacnianie wizerunku europejskiego szkoły
– podniesienie kompetencji zawodowych i interkulturowych
– rozwój osobisty
Działania:
– zdobycie podstawowych umiejętności językowych, które umożliwiają komunikację w prostych sytuacjach dnia codziennego (A1- B2) oraz prowadzenia zajęć w szkole,
– rozwój kompetencji społecznych poprzez współpracę w grupie
- #FundacjaRozwojuSystemuEdukacji#FRSE#FunduszeUE#FunduszeEuropejskie
Nasz pierwszy wyjazd szkoleniowy. Welcome to Dublin!
Nasze nauczycielki przedmiotowe wyjechały na kurs języka angielskiego do Dublina w ramach wsparcia finansowego z Funduszy Europejskich Rozwoju Społecznego (FERS) w ramach projektu: 4 aktywności dla zrónoważonego rozwoju naszej szkoły.
- Mobilność numer 1: Courses and training
- Termin: 20-26.10.2024r.
- Miejsce: Dublin, Irlandia
- Uczestnicy: p. Maria Pawełko, p. Danuta Iwaniuk, p. Joanna Łodzińska, p. Agnieszka Mieleszkiewicz
- Realizator: Zespół Szkół STO Białystok
- Szkolenie w zakresie języka angielskiego kadry pedagogicznej.
Zadanie: organizacja kursów w zakresie języka angielskiego
Cel:
– rozwój kompetencji językowych nauczycieli wybranych wg kryteriów zawartych w regulaminie rekrutacji
– wzmacnianie wizerunku europejskiego szkoły
– podniesienie kompetencji zawodowych i interkulturowych
– rozwój osobisty
Działania:
– zdobycie podstawowych umiejętności językowych, które umożliwiają komunikację w prostych sytuacjach dnia codziennego (A1- B2) oraz prowadzenia zajęć w szkole,
– rozwój kompetencji społecznych poprzez współpracę w grupie
- #FundacjaRozwojuSystemuEdukacji#FRSE#FunduszeUE#FunduszeEuropejskie
Projekty finansowane ze środków FERS w szczególny sposób powinny uwzględniać kwestię równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz równości szans kobiet i mężczyzn. Szczegółowe informacje dot. stosowania zasady równości szans zostały przedstawione w dokumencie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej pt. Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych w latach 2021-2027.
1. PODSTAWOWE INFORMACJE
Zasada równości szans i niedyskryminacji – umożliwienie wszystkim osobom – bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę lub pochodzenie etniczne, wyznawaną religię lub światopogląd, orientację seksualną – sprawiedliwego, pełnego uczestnictwa we wszystkich dziedzinach życia na jednakowych zasadach.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn – zasada ta ma prowadzić do podejmowania działań na rzecz osiągnięcia stanu, w którym kobietom i mężczyznom przypisuje się taką samą wartość społeczną, równe prawa i równe obowiązki oraz gdy mają oni równy dostęp do zasobów (środki finansowe, szanse rozwoju), z których mogą korzystać. Zasada ta ma gwarantować możliwość wyboru drogi życiowej bez ograniczeń wynikających ze stereotypów płci.
W trakcie wdrażania zasady równości szans prosimy mieć na uwadze, że polityka równości nie oznacza wymogu zachowania przez beneficjenta w realizowanym projekcie parytetu 50/50!
2. PRZYKŁADOWE DZIAŁANIA
- unikanie kierowania się stereotypami (podziału zawodów na „kobiece” i „męskie”) w doradztwie zawodowym;
- stosowanie języka wrażliwego na płeć (np. dyrektor/dyrektorka, uczeń/uczennica) lub neutralnego płciowo (stosowanie języka uwzględniającego obie płcie) w dokumentach projektowych, publikacjach, materiałach, komunikatach dla mediów itd.;
- stosowanie wizerunków zarówno kobiet, jak i mężczyzn np. na plakatach/zdjęciach promujących projekt, a także stosowanie ich wizerunków w sytuacjach niestereotypowych dla danej płci;
- równe uczestnictwo w podejmowaniu decyzji w projekcie np. skład komisji rekrutacyjnej jest zróżnicowany ze względu na płeć;
- zapewnienie dostępności do projektu dla osób z niepełnosprawnościami pozwalającej na udział na zasadzie równości z innymi osobami.
Umowa finansowa dla projektu z jednym beneficjentem
Warunki szczególne umowy finansowej – indywidualne dla organizacji
Załącznik I: Opis przedsięwzięcia, Szacunkowy budżet przedsięwzięcia
Załącznik II: Postanowienia mające zastosowanie do kosztów kwalifikowalnych [PDF]
Załącznik III: Stawki mające zastosowanie [PDF]
Załącznik IV: Postanowienia szczegółowe [PDF]
Załącznik V: Wzory umów, które należy stosować między realizatorem a uczestnikami:
- Wzór umowy [DOC]
- Porozumienie o programie zajęć edukacyjnych [DOC], suplement [DOC]
- Program edukacyjny dla mobilności grupowej uczniów [DOC]
Załącznik VI: Zakres danych nt. uczestników przedsięwzięcia oraz podmiotów obejmowanych wsparciem koniecznych do przekazania do FRSE; [PDF]
Załącznik VII: Formularz zgłoszeniowy – minimalny zakres danych koniecznych do przekazania przez kandydata na uczestnika przedsięwzięcia do realizatora:
- Formularz zgłoszeniowy dla przedstawiciela kadry pedagogicznej [DOC]
- Formularz zgłoszeniowy dla ucznia [DOC]
Załącznik VIII: Klauzule informacyjne dotyczące przetwarzania danych osobowych [DOC]
Załącznik IX: Wzór raportu indywidualnego uczestnika – osoby uczącej się / absolwenta [DOC]
Załącznik X: Wzór raportu indywidualnego uczestnika – przedstawiciela kadry pedagogicznej / kadry kształcenia i szkolenia zawodowego [DOC]
Załącznik: Wzór potwierdzenia otrzymanych środków finansowych udostępniony w systemie dokumentów Online FRSE
