Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”

Zespół Szkół Społecznego Towarzystwa Oświatowego  w Białymstoku uzyskał dotację z Unii Europejskiej na projekt „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej” ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS). 

Tytuł projektu: 4 aktywności dla zrównoważonego rozwoju naszej szkoły

Projekt realizujemy, aby wzmocnić potencjał nauczycieli oraz uczniów, a także żeby wprowadzić innowacyjne rozwiązania w Zespole Szkół STO w Białymstoku. W projekcie planujemy:

  1. Szkolenie kadry
  2. Teaching assignment
  3. Job shadowing
  4. Grupowa mobilność uczniów

Organ prowadzący: Społeczne Towarzystwo Oświatowe Samodzielne Koło Terenowe Nr 171 w Białymstoku

Realizator: Zespół Szkół Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Białymstoku

Data rozpoczęcia: 22.12.2023

Data zakończenia: 21.06.2025

Czas trwania: 18 miesięcy

Przyznane dofinasowanie: 203 821, 44 (PLN)

#FunduszeUE # FunduszeEurepejskie

Nasz pierwszy wyjazd szkoleniowy. Welcome to Dublin!

Cztery z naszych nauczycielek przedmiotowych wyjachały na kurs języka angielskiego do Dublina w ramach wsparcia finansowego z Funduszy Europejskich Rozwoju Społecznego. (FERS)

  • Mobilność numer 1: Courses and training
  • Termin: 20-26.10.2024r.
  • Miejsce: Dublin, Irlandia
  • Uczestnicy: p. Maria Pawełko, p. Danuta Iwaniuk, p. Joanna Łodzińska, p. Agnieszka Mieleszkiewicz
  • Activities: Zespół Szkół STO Białystok – ERASMUS+ – FRSE – Call 2023
  • Szkolenie kadry pedagogicznej
  • #Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji# FRSE# Erasmus+
Zasada równości szans

Projekty finansowane ze środków FERS w szczególny sposób powinny uwzględniać kwestię równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz równości szans kobiet i mężczyzn. Szczegółowe informacje dot. stosowania zasady równości szans zostały przedstawione w dokumencie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej pt. Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych w latach 2021-2027.

1. PODSTAWOWE INFORMACJE
Zasada równości szans i niedyskryminacji
 – umożliwienie wszystkim osobom – bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę lub pochodzenie etniczne, wyznawaną religię lub światopogląd, orientację seksualną – sprawiedliwego, pełnego uczestnictwa we wszystkich dziedzinach życia na jednakowych zasadach.

Zasada równości szans kobiet i mężczyzn – zasada ta ma prowadzić do podejmowania działań na rzecz osiągnięcia stanu, w którym kobietom i mężczyznom przypisuje się taką samą wartość społeczną, równe prawa i równe obowiązki oraz gdy mają oni równy dostęp do zasobów (środki finansowe, szanse rozwoju), z których mogą korzystać. Zasada ta ma gwarantować możliwość wyboru drogi życiowej bez ograniczeń wynikających ze stereotypów płci.

W trakcie wdrażania zasady równości szans prosimy mieć na uwadze, że polityka równości nie oznacza wymogu zachowania przez beneficjenta w realizowanym projekcie parytetu 50/50!

2. PRZYKŁADOWE DZIAŁANIA

  • unikanie kierowania się stereotypami (podziału zawodów na „kobiece” i „męskie”) w doradztwie zawodowym;
  • stosowanie języka wrażliwego na płeć (np. dyrektor/dyrektorka, uczeń/uczennica) lub neutralnego płciowo (stosowanie języka uwzględniającego obie płcie) w dokumentach projektowych, publikacjach, materiałach, komunikatach dla mediów itd.;
  • stosowanie wizerunków zarówno kobiet, jak i mężczyzn np. na plakatach/zdjęciach promujących projekt, a także stosowanie ich wizerunków w sytuacjach niestereotypowych dla danej płci;
  • równe uczestnictwo w podejmowaniu decyzji w projekcie np. skład komisji rekrutacyjnej jest zróżnicowany ze względu na płeć;
  • zapewnienie dostępności do projektu dla osób z niepełnosprawnościami pozwalającej na udział na zasadzie równości z innymi osobami.

Umowa finansowa dla projektu z jednym beneficjentem

Warunki szczególne umowy finansowej – indywidualne dla organizacji

Załącznik I: Opis przedsięwzięcia, Szacunkowy budżet przedsięwzięcia

Załącznik II: Postanowienia mające zastosowanie do kosztów kwalifikowalnych [PDF]

Załącznik III: Stawki mające zastosowanie [PDF]

Załącznik IV: Postanowienia szczegółowe [PDF]

Załącznik V: Wzory umów, które należy stosować między realizatorem a uczestnikami:

  • Wzór umowy [DOC]
  • Porozumienie o programie zajęć edukacyjnych [DOC], suplement [DOC]
  • Program edukacyjny dla mobilności grupowej uczniów [DOC]

Załącznik VI: Zakres danych nt. uczestników przedsięwzięcia oraz podmiotów obejmowanych wsparciem koniecznych do przekazania do FRSE; [PDF]

Załącznik VII: Formularz zgłoszeniowy – minimalny zakres danych koniecznych do przekazania przez kandydata na uczestnika przedsięwzięcia do realizatora:

  • Formularz zgłoszeniowy dla przedstawiciela kadry pedagogicznej [DOC]
  • Formularz zgłoszeniowy dla ucznia [DOC]

Załącznik VIII: Klauzule informacyjne dotyczące przetwarzania danych osobowych [DOC]

Załącznik IX: Wzór raportu indywidualnego uczestnika – osoby uczącej się / absolwenta [DOC]

Załącznik X: Wzór raportu indywidualnego uczestnika – przedstawiciela kadry pedagogicznej / kadry kształcenia i szkolenia zawodowego [DOC]

Załącznik: Wzór potwierdzenia otrzymanych środków finansowych udostępniony w systemie dokumentów Online FRSE